Στις αρχές του 20ού αιώνα εμφανίστηκαν τα θρυλικά αρώματα chypre, που συνδυάζουν βελανιδιά, πατσουλί, εσπεριδοειδή και περγαμόντο. Ο πρωτοπόρος της σύγχρονης αρωματοποιίας, Francois Coty, ίδρυσε την εταιρεία του τη δεκαετία του 1940, η οποία εδρεύει στη Νέα Υόρκη από το 1922 και εξακολουθεί να είναι παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο.
Το Chanel No 5 ιδρύθηκε το 1921. Είναι το πιο διάσημο άρωμα στον κόσμο. Οι εμβληματικές floral νότες με αλδεΰδες, ιλάνγκ ιλάνγκ, ίρις, γιασεμί, τριαντάφυλλο, κεχριμπάρι, σανταλόξυλο και βανίλια, γοητεύουν εκατομμύρια γυναίκες, ειδικά στη δεκαετία του '50, συμπεριλαμβανομένης της σέξι ηθοποιού Marilyn Monroe.
Το λανσάρισμα του Revlon Charlie, ξεκίνησε μια επανάσταση στα αρώματα στις ΗΠΑ το 1973, η οποία στη συνέχεια εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο. Τα αρώματα διατίθενται σήμερα στην αγορά σε πολλές παραλλαγές. Οι προκλητικές διαφημίσεις αρωμάτων της δεκαετίας του 1970 προκάλεσαν επίσης μαζική ζήτηση μεταξύ των ανδρών και έκαναν τα αρώματα προσιτά σε όλους.
Το Christian Dior Poison (1985), ένα μεθυστικό άρωμα για τολμηρές γυναίκες, συμπληρώνει κατάλληλα τα ογκώδη χτενίσματα και τις εμφανίσεις της δεκαετίας του '80. Αυτή η έκρηξη του αισθησιασμού έγινε το καλύτερο άλμα για τις γυναίκες το 1987 και το 2000, όπου καθιερώθηκε το FiFi Hall of Fame.
Το Eau de Τoilette L'Eau D'Issey αποτελεί μια τεράστια επιτυχία του 1992, συνδυάζοντας το άρωμα πρασινάδας, λουλουδιών και αρωματικών υγρών και τροπικών δασών. Δύο χρόνια αργότερα, κυκλοφόρησε το άρωμα CK One. Είναι το πρώτο unisex άρωμα που είναι κατάλληλο τόσο για γυναίκες όσο και για άνδρες.
Η μάρκα Thierry Mugler ενθουσιάζει τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο με τα αρώματα με την υπογραφή της σε γκουρμέ στυλ . Το πρώτο άρωμα Angel (1992), που συνδυάζει αρωματικές συμφωνίες πραλίνας, σοκολάτας και πατσουλί, έγινε θρύλος. Λάμπει πάντα στον ουρανό της μόδας ως το πιο λαμπρό αστέρι και εξακολουθεί να προσελκύει νέους θαυμαστές.
Η αγορά αρωμάτων ξεκίνησε να έχει ταχεία ανάπτυξη στη δεκαετία του '60. Τα αρώματα αναφέρονται συχνά από διασημότητες και η δημοτικότητά τους αυξήθηκε με τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που προβλήθηκαν τότε. Οι κατασκευαστές ανταποκρίνονται άμεσα σε αλλαγές του τρόπου ζωής και των τάσεων της μόδας δημιουργώντας αρώματα wellness, unisex και σπορ. Περιλαμβάνουν όλο και περισσότερα φυτικά συστατικά στη σύνθεση των αρωμάτων τους και δημιουργούν μια ξεχωριστή κατηγορία αρωμάτων - τα λεγόμενα niche αρώματα, αποκλειστικά σχεδιασμένα για τα απαιτητικά άτομα.
Οι καταναλωτές έχουν επίσης τον κυρίαρχο λόγο. Αντί για ακριβά και συνήθως βαριά αρώματα, προτιμούν όλο και περισσότερο ελαφρύτερα Εau de Τoilette. Χάρη στις προσιτές τιμές, μπορούν να έχουν ολόκληρη τη συλλογή και να επιλέξουν ένα διαφορετικό άρωμα ανάλογα με τη διάθεσή τους. Στο δεύτερο τέταρτο του 21ου αιώνα, τα ξυλώδη αρώματα με διάφορα αρωματικά ξύλα, με πλούσιο άρωμα τριαντάφυλλου και μοντέρνα fougere αρώματα έγιναν δημοφιλή.
Είναι σπουδαίο ότι σήμερα όλοι μπορούν να επιλέξουν το κατάλληλο άρωμα - χωρίς να ακολουθούν τις γενικές τάσεις της μόδας.
Γνωρίζατε ότι οι γυναίκες έχουν καλύτερη όσφρηση από τους άνδρες; Την ανέπτυξαν από τους προϊστορικούς χρόνους. Χρειάζονταν μια πιο ευαίσθητη μύτη από εκείνη των ανδρών για το κυνήγι, την εύρεση φρούτων και την προετοιμασία του φαγητού. Τα τοξικά ή αλλοιωμένα τρόφιμα μπορούν να δηλητηριάσουν μια ολόκληρη κοινότητα ...
Αν επιθυμείτε να μυρίζετε σαν τη διάσημη βασίλισσα της Αιγύπτου Κλεοπάτρα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως κατάφερνε να μαγεύσει ακόμη και τον ισχυρό Καίσαρα. Το μυστικό της όπλο ήταν τα αρωματικά έλαια από μύρο, κανέλα, κάρδαμο, λωτό, ίρις, μαντζουράνα και σαφράν.
Τα αρώματα χρησιμοποιήθηκαν επίσης εκτενώς από την αυτοκράτειρα Josephine, τη σύζυγο του Γάλλου στρατιωτικού διοικητή και πολιτικού Ναπολέοντα, τον μεγαλύτερο έρωτα της ζωής του. Το μπουντουάρ στο οποίο ζούσε αρωματίστηκε με τα αρώματά της 60 χρόνια μετά το θάνατό της το 1814.
Η αρχική κολόνια αναπτύχθηκε το 1709 από την Giovanni Maria Farina. 100 χρόνια αργότερα, η μάρκα αγοράστηκε από τον Ferdinand Müllens, αλλά μετά από αγωγή έπρεπε να μετονομάσει το άρωμα. Και τότε απλά την μετονόμασε σε 4711, σύμφωνα με τον αριθμό του σπιτιού του στην Κολωνία.
Στην Τσεχοσλοβακική Σοσιαλιστική Δημοκρατία, ένα άρωμα με λουλούδια από τις θερμές πηγές του Κάρλοβι Βάρι - κρίνος της κοιλάδας, γαρίφαλα ή βιολέτες, το οποίο παράγεται από τη δεκαετία του 1960, απέκτησε μεγάλη δημοτικότητα. Τα αρώματα Tuzex έγιναν γενικά διαθέσιμα μετά το 1989.
Μέχρι τη δεκαετία του 1970, οι άνδρες χρησιμοποιούσαν μόνο κολόνια και aftershave. Η αλλαγή προκλήθηκε από μια σοκαριστική διαφημιστική φωτογραφία του 1971, στην οποία ο Yves Saint Laurent ποζάρει γυμνός, με ένα μπουκάλι του πρώτου ανδρικού αρώματος YSL.
Τον τελευταίο αιώνα, οι αρωματοποιοί είχαν στη διάθεσή τους περίπου 150 φυσικά συστατικά, τώρα ανέρχονται σε περίπου 400. Ωστόσο, από τον 19ο αιώνα, χρησιμοποιούνται επίσης τεχνητά συστατικά, έτσι οι σύγχρονοι επαγγελματίες εργάζονται με περίπου 3.000 συστατικά.
Σήμερα, σχετικά λίγοι άνθρωποι ασχολούνται με την τέχνη της αρωματοποιίας. Υπάρχουν μόνο 200 έως 300 πραγματικοί επαγγελματίες στον κόσμο της αρωματοποιίας. Εκτός από το αναμφισβήτητο ταλέντο τους για τη δημιουργία αρωμάτων, οι αρωματοποιοί πρέπει επίσης να σπουδάζουν για χρόνια σε ειδικά ινστιτούτα του Παρισιού.